вторник, 1 ноември 2011 г.

ПРОГРЕСИВНА ДИСЦИПЛИНА (ч.1)

Ежедневното управление
на постиженията
на служителите




Здравейте, приятели, колеги и съмишленици!



Наскоро попаднах (ровейки се из глобалната мрежа на един блог: http://www.marketingburkan.com/, който ме накара да разгледам и прочета някои интересни книжки (както споделя авторката на блога, която е направила прекрасни резюмета на книгите – „Горещо Ви препоръчвам да прочетете тези книги!”), за което пък аз искрено и благодаря!.

Но всъщност и аз и вие знаем, че в „живия” живот (особено в България) нещата се случват „малко” по-различно. Именно за това си позволявам да предоставя на вашето внимание малко по-прагматични материали, касаещи нашето работно ежедневие. Повечето от материалите са взети от http://humanresources.about.com/, като освен да ги преведа съм се опитал и да добавям коментари и идеи, които да ги направят по-достъпни за нашия начин на мислене, т.е. в една поредица от статии ще се опитам да давам примери от западния мениджмънт, пречупени през призмата на моя личен управленски опит, опитвайки се да ги напасна към нашата действителност.
Не само защото, както казва Ричард Брансън в книгата си „Бизнес отвъд ограниченията“ :
„Мениджърите често приемат, че всичко е въпрос на заплащане, но това е мързелив начин на мислене. Да, парите са важни… Но хората напускат, защото самите те не се чувстват добре. Чувстват се отхвърлени и пренебрегнати. Смятат, че способностите им не се използват пълноценно… Следователно – трябва ли мениджърите да слушат повече служителите си? Със сигурност няма да им навреди!“
Живеем веднъж, а по-голямата част от времето си прекарваме в работа, затова е жизненоважно да имаме правото да я харесваме. Едно от най-големите удоволствия на живота е да се занимавате с нещо, което обичате, но някои от водещите фигури в бизнеса като че ли са решени да не допуснат това в никакъв случай.“
Или пък какво казва Питър Фиск в „Гениален маркетинг“:
„Нашите клиенти са поканени на парти гости, където ние сме домакините. Нашата задача е всеки ден да правим малко по-добър всеки важен аспект на преживяването на клиента… и ако им се дава чудесно преживяване, клиентите си казват за него един на друг“.
или Лари Уингет (който нарича сам себе си „питбулът на личностното развитие“, в книгата си „Не се скатавай! Работи!“):
Уроци на Лари Уингет за бизнес мениджъри:
• Постави високи очаквания пред всеки служител. Разяснявай добре тези очаквания. Управлявай според тях. Проверявай това, което очакваш.
• Бъди решителен.
• Не се тревожи дали те харесват. Направи така, че да те уважават.
• Плащай добре на хората. Никога не се ебавай с парите им.

• Ако нещо не е наред, оправи го бързо, иначе проблемът ще порасне и ще се разпространи.

• Сделката си е сделка. Спазвай дадените обещания на клиенти и служители.

• Уволнявай хората, когато трябва да бъдат уволнени. Не чакай прекалено дълго, не се съмнявай в преценката си.

• Никога не толерирай посредствеността!

• Не усложнявай нещата. Когато нещо започне да става прекалено сложно, спри, опрости го и започни отново.
„Уроци на Лари Уингет за търговци”:
• Изглеждай успял. Хората искат да купуват от успели хора.

• Бъди дружелюбен. Хората обичат да купуват от приятни хора. Бъди професионален, любезен, почтителен и дружелюбен!

• Питай. Не продаваш достатъчно, защото не питаш достатъчно.

• Бъди наблюдателен. Обръщай внимание какво купуват хората, как и кога го купуват. Наблюдавай как продават конкурентите. Учи се от грешките им, не ги копирай!

• Циркулирай. Общувай с хората. Не бързай да се представяш и да продаваш. Ако те харесат, хората сами ще поискат да купят от тебе!

• Продавай сега. Ако имаш клиент сега, направи сделката веднага. Вземи парите от ръцете му, докато въодушевлението му е голямо.

• Бъди честен. Особено когато е трудно. Ако продуктът ти не прави нещо, кажи го на клиента. Не увъртай, не замазвай, просто кажи истината!

• Доставяй повече, отколкото си обещал.

• Резултатите са всичко. Те никога не лъжат! ”

Да-а! Страхотни мисли! Сигурен съм, че повечето от вас, които се занимават с управление, подсъзнателно ги знаят. Но дали наистина ги използваме в ежедневната си работа? Аз лично наистина смятам, а и с всяка година натрупан опит се убеждавам, че управлението на ефективността на служителите всеки ден е ключът към ефективната система за управление на постиженията и тяхното изпълнение. Поставянето на цели, уверявайки се, че очакванията ви са ясни и са разбрани правилно, осигуряването на обратна връзка след изпълнението на поставените задачи често помага на хората да изпълняват най-ефективно функциите и задачите си.

Доколкото ми позволяват ежедневните дейности и свободното време ще се опитам да ви запозная с опита на водещите специалисти в областта на мениджмънта и човешките ресурси по отношение на тези дисциплинарно прогресивни методи.Ще се опитам да научите повече за управлението на ефективността или т.нар. в съвременните мениджърски среди:

Прогресивна дисциплина

следва продължение....

Няма коментари: